Kontakta oss – FAQ

Besöksadress

Poststugan

Föreningsgatan 28

211 65 Malmö

Telefon

Telefon: 040-12 44 22 (telefontider mån-fre 9-17)

Telephone: +46 40 12 44 22

Mail: postmaster@poststugan.se

Kontorets besökstider

Måndag-fredag 09.00-17.00

Öppettider hämtning av post

Alla dagar 07.00-21.00 (egen nyckel krävs)

Frågor och svar – FAQ

Hur kan jag boka och beställa en postbox hos er?

Besök oss personligen på Föreningsgatan 28 i Malmö, vardagar 09-17 så hjälper vi dig med registreringen.

Tar det lång tid att få tillgång till postadressen?

Nej, du får din nya postadress samt postbox omedelbart efter registreringen.

Behöver jag ta med mig pass. id eller körkort?

Ja, du ska ha med dig giltigt pass, svenskt id-kort eller svenskt körkort.

Jag är nyanländ till Sverige – vilka dokument behöver jag visa upp?

Medtag ditt MLA-kort samt kopia av giltigt pass.

Jag har inte möjlighet att komma själv, kan jag skicka ett ombud för att teckna en postbox åt mig?

Ja,  ombudet ska medtaga sitt egna svenska id-kort/körkort med svenskt personnummer, eller sitt svenska pass. (Vi godkänner endast svenska id-handlingar). Dessutom ska ombudet medtaga ditt (kundens) svenska id-kort/pass. Obs! Ej kopior! Ombudet ska även ha fullmakt från dig (kunden). Fullmaktsblankett kan hämtas på Poststugans kontor eller skickas via mail.

Jag är nyanländ till Sverige – vilka dokument behöver jag visa upp?

Medtag ditt MLA-kort samt kopia av giltigt pass.

Hur gör jag en adressändring gratis?

Gå in på Skatteverkets hemsida – https://www.skatteverket.se

Har ni lediga postboxar?

Vi har gott om postboxar lediga.

Vad betyder digital postbox?

Vi tar emot dina brev och din post och scannar dem digitalt, därefter skickas de till din mail-inbox i pdf-format.

Kan en hel familj dela en postbox?

Ja, vi tillåter upp till 4 vuxna i samma familj per postbox. Barn under 18 år är gratis. Totalt antal personer, inklusive barn, är 6 personer.

Kan man folkbokföra sig på Poststugan?

Nej, det är inte möjligt.